Forum Zakon Śmierci Wita !!
" Witaj W Krainie Gdzie Obcy Ginie "
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Kolonizacja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zakon Śmierci Wita !! Strona Główna -> Zacznij z nami
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adminpl
Administrator



Dołączył: 17 Lip 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Rybnik

PostWysłany: Pią 8:41, 29 Lip 2005    Temat postu: Kolonizacja

Każdy gracz na początku gry posiada tylko jedną planetę (zwaną planetą macierzystą lub planetą matką), której średnica to 12800 km a maksymalna liczba pól to 163. Prędzej czy później trzeba powiększyć swoje imperium poprzez zasiedlanie innych planet (czyli kolonizację). Nowo zasiedlona planeta to kolonia. Oprócz planety matki można mieć maksymalnie 8 kolonii. Do skolonizowania planety potrzebny jest Statek kolonizacyjny. Oczywiście do zbudowania tego statku potrzebne są odpowiednie badania i budynki (szczegóły zakładka Technika w grze, jego cenę możesz poznać w temacie Cennik). W trakcie budowania statku (a nawet wcześniej) warto zastanowić się nad umiejscowieniem przyszłej kolonii. Blisko położona kolonia (ten sam lub najbliższe układy) to krótki czas transportu surowców (czy też floty) ale też większe szanse na wykrycie wszystkich planet przez wroga. Daleko rozrzucone kolonie to dobre bazy wypadowe dla floty (czas od wystartowania floty do zaatakowania planety wroga jest krótszy niż w pierwszym wariancie, ale wzrasta czas transportu surowców) oraz mniejsze prawdopodobieństwo na wykrycie wszystkich planet przez wroga. Warto też zastanowić się nad umieszczeniem kolonii w innych galaktykach. Z jednej strony można dzięki temu zwiększyć obszar działania swojej floty, z drugiej strony w razie ciągłych ataków na planety w jednej galaktyce można ewakuować flotę i zasoby na kolonię w innej galaktyce. Przy wyborze konkretnej planety warto pamiętać o tym, że planety z pozycji: 1-3 są najcieplejsze, 4-6 mają największą szansę na dużą liczbę pól, 13-15 charakteryzują się największym wydobyciem deuteru. Kiedy statek jest już zbudowany korzystając z zakładki Galaktyka trzeba znaleźć jakąś niezamieszkaną planetę (przy numerze takiej planety pola "Nazwa" i "Akcja" są puste) i zapamiętać jej współrzędne. (UWAGA: Nie można kolonizować planet zamieszkanych przez innych graczy. Księżyców, nieważne czy to własnych czy innych graczy, też się nie kolonizuje.) Następnie w zakładce Flota trzeba wybrać Statek kolonizacyjny, wspomniane wyżej współrzędne oraz misję Kolonizuj. Do Statku kolonizacyjnego można dołączyć również inne statki, jednak jedyny przydatny statek w takiej flocie to transportowiec (może być potrzebny do przewiezienia paliwa przy kolonizowaniu planet w odległych galakaktykach ze 100% prędkości). Dołączenie do Statku kolonizacyjnego Myśliwców, Krążowników czy innych statków bojowych mija się z celem, gdyż Statek kolonizacyjny podczas swojego lotu i kolonizacji nie może być przez nikogo zaatakowany. (UWAGA: Do statku kolonizacyjnego pomimo tego, że posiada 7500 jednostek ładowności nie umieszcza się żadnych surowców, gdyż przepadną przy udanej kolonizacji! Taka ilość miejsca w ładowni została przewidziana na deuter, którego dość duże ilości Statek kolonizacyjny spala przy dalszych lotach.) W zależności od położenia planety oraz procentowej prędkości kolonizatora czas do skolonizowania planety może wynosić od półtorej godziny aż do kilku dni (np. kiedy statek kolonizacyjny leci z 1 do 9 galaktyki przy 10% prędkości). W momencie osiągnięcia planety docelowej możliwe są trzy sytuacje.

1. Planeta jest niezamieszkana więc następuje jej kolonizacja. Komunikat: "Flota osiągnęła podane współrzędne Y:Y:Y, znalazł nowa planetę i rozpoczyna jej zasiedlanie."
2. Planeta jest zamieszkana. Komunikat: "Flota osiągnęła podane współrzędne Y:Y:Y, tam nie znajduje się żadna planeta. Przygnębieni osadnicy wracają z powrotem." Statek kolonizacyjny (wraz z innymi statkami) wraca na planetę, z której wyleciał. Do sytuacji tej dochodzi, gdy ktoś wcześniej zdążył skolonizować planetę.
3. Gracz posiada już 8 kolonii (czyli maksymalną ich liczbę) a ta planeta mogłaby być 9-tą. Komunikat: "Flota osiągnęła podane współrzędne Y:Y:Y, i stwierdził, że planeta warta jest skolonizowania. Krótko po rozpoczęciu zasiedlania planety nadeszła jednak wiadomość, że nastały niepokoje społeczne w świecie ojczystym, bo mocarstwo jest za duże i ludzie wycofują się." (możliwe, że zamiast tego pojawi się komunikat taki sam jak w przypadku numer 2).

Jeżeli dojdzie do pomyślnej kolonizacji nowej planety (czyli przypadek numer 1) otrzymasz stosowny komunikat a w zakładce Podgląd (i rozwijanym menu) będzie do wyboru nowa planeta. Wszystkie statki towarzyszące Statkowi kolonizacyjnemu zawrócą na planetę, z której wystartowały. Statek kolonizacyjny zostanie przetworzony na pierwsze surowce, które znajdą się na planecie (będzie to 500 metalu i 500 kryształu) i nie będzie można go już użyć do ponownej kolonizacji (UWAGA: Jeden Statek kolonizacyjny może posłużyć do skolonizowania tylko jednej planety!). W związku ze zniszczeniem statku kolonizacyjnego stracisz w statystykach w dziale "Punkty" 40 punktów oraz 1 punkt w dziale "Floty". Za samo skolonizowanie planety nie są otrzymywane żadne punkty. Możesz zmienić domyślną nazwę kolonii w zakładce Podgląd klikając napis Planeta "Kolonie". Wpisz nową nazwę i naciśnij przycisk "Zmień nazwę:". Po zmianie nazwy warto zapoznać się z wielkością nowej planety. Planety powyżej 200 pól są duże i opłaca się je mieć. Planety 100-200 to "średniaki", natomiast planety o liczbie pól mniejszej niż 100 są małe i ich posiadanie może przynieść korzyści tylko wtedy, gdy przydzieli sie tej planecie jakieś konkretne zadanie np. wydobywanie (przy bardzo małych planetach - do 40 pól - może to być tylko jeden surowiec) lub produkcję statków. (UWAGA: Nie istnieje żaden sposób poznania wielkości przyszłej kolonii, wielkość koloni jest losowana każdorazowo przy kolonizacji planety!). Zaraz po uzyskaniu komunikatu o pomyślnym skolonizowaniu planety warto tam wysłać transportowce z surowcami (na kolonii nie potrzebujesz Stoczni orbitalnej aby statki mogły tam lądować lub startować). Wysyłając transportowce można wybrać misję Transport lub Stacjonuj. Pierwsza sprawi, że flota dostarczy surowce i powróci na planetę, z której wystartowała. Drugą misję wybiera się po to aby statki zostały na kolonii i wyładowały tam surowce (w tym również połowę paliwa zabranego przy starcie, więc jeżeli na tej planecie nie jest wybudowana Kopalnia deuteru to lepiej zabrać odpowiednią ilość tego surowca na drogę powrotną, gdyż inaczej flota będzie musiała wracać z mniejszą prędkością niż leciała na kolonię). Taka stacjonująca na kolonii flota może się przydać do ewakuacji surowców, gdyby ktoś ją zaatakował. Jeżeli dysponuje się dużą ilością transportowców i surowców to najlepiej najpierw postawić kilka poziomów Fabryki robotów a dopiero potem przystąpić do budowy kopalni i innych budynków (dzięki temu można w dość "krótkim" czasie osiągnąć "wysokie" poziomy kopalni). Każdą kolonię (ale nie planetę matkę!) można w porzucić w dowolnym momencie gry. Porzuca się nie tylko bardzo małe planety (do 40 pól) ale też te, które ze względu na swoje położenie utraciły pierwotne znaczenie strategiczne im przypisane. Pierwszej koloni nie warto porzucać nawet jeżeli jest mała (można przecież to zrobić później kiedy liczba kolonii zbliży się lub osiągnie wartość 8 ). Każdą kolonię można zabudowywać bez transportowania surowców z innych planet a korzystając tylko z tego co po sobie zostawił Statek kolonizacyjny jednak potrwa to znacznie dłużej (dlatego warto na początku przesłać surowce na "rozruch" kolonii, a zapewne przyniesie to zyski w niedalekiej przyszłości). Porzucić kolonię można z zakładki Podgląd poprzez kliknięcie na nazwę kolonii. Do potwierdzenia potrzebne jest wpisanie hasła, które jest używane do logowania się (UWAGA: jeżeli na planetę, lub z planety, leci jakakolwiek flota nie będzie możliwe jej porzucenie, pojawi się komunikat "Floty z tej planety są jeszcze w drodze!"). Porzucenie planety nie zwróci ani Statku kolonizacyjnego, ani surowców wydanych na tej planecie, czy to na budynki cywilne czy obronne, a dodatkowo zostaną odjęte punkty uzyskane za te budynki. Po porzuceniu planety przez najbliższe 24 godziny (ten czas może wynosić nawet 48h) w widoku Galaktyki przy numerze planety będzie widniała litera A a w polu "Nazwa planety" napis Zniszczona Planeta (więcej szczegółów PORADNIKI - Rozwój imperium, walka i obrona, szpiegownie, post (A) Zniszczona Planeta). Po upływie tego czasu planeta znowu nadaje się do kolonizacji. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Zakon Śmierci Wita !! Strona Główna -> Zacznij z nami Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin