Zakon Śmierci Wita !!
" Witaj W Krainie Gdzie Obcy Ginie "
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Zakon Śmierci Wita !! Strona Główna
->
Zacznij z nami
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Wojny
----------------
Wojny i Ataki
Dyplomacja
----------------
Dyplomacje i Pakty
Wolne Rozmowy
----------------
Wolna dusza
Handel
----------------
Handel i Gospodarka
Rekrutacja
----------------
Info. na temat rekrutacji
Zmiany na Forum
----------------
ALARM !!!!
Poradnik
----------------
Zacznij z nami
FAQ
----------------
Duzo pomocnych porad
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Adminpl
Wysłany: Pią 8:37, 29 Lip 2005
Temat postu: SZPIEGOWANIE
Skanowanie, czyli szpiegowanie planet przeciwnika przy uzyciu sond szpiegowskich jest bardzo wazne na Ogame. Tylko w ten sposob mozna znalezc cele, ktore maja wystarczajaco duza ilosc surowcow aby atak sie oplacil i z drugiej strony maja na tyle mala obrone, ktora twoja flota moze pokonac bez wiekszych strat wlasnych
System szpiegowania dla poczatkujacych graczy jest czasami troche niezrozumialy.
Tak wiec jesli wyslemy sonde szpiegowska na obca planete (naturalnie nalezy w Umowie zaznaczyc Szpieguj) otrzymamy raport szpiegowski. Ten raport moze wystepowac w kilku wersjach: Od raportu ktory zwraca tylko stan surowcow na planecie po raport zaweirajacy komplet informacji na temat przeciwnika.
Poprzez szpiegowanie mozna:
-zobaczyc surowce na planecie przeciwnika (zawsze sa pokazywane)
-stwierdzic liczebnosc floty na planecie przeciwnika (roznica w technologii szpieg. wynosi 1)
-stwierdzic sile obrony na planecie przeciwnika (roznica w technologii szpieg wynosi 2)
-rozopznac wszystkie budynki znajdujace sie na planecie (roznica w technologii szpieg wynosi 3)
-zobaczyc zakonczone badania przeciwnika (roznica w technologii szpieg wynosi 4)
Wiecej informacji nie mozna uzyskac z raportow szpiegowskich. To, ile informacji uzyskamy, zalezy od roznicy pomiedzy naszym poziomem tech szpieg a wroga. Im ta roznica jest wieksza tym wiecej informacji uzyskamy. Poziom naszej tech szpieg mozemy zwiekszyc na czas szpiegowania wysylajac wieksza liczbe sond. Stosujemy w tym celu nastepujaca zaleznosc: (Oczekiwany poziom szpiegowania)^2=ilosc sond potrzebnych do uzyskania tego poziomu. NP:
2 poziom = 4 sondy
4 poziom = 16 sond
itd
Przyklad:
Jezeli masz technike szpiegowska na poziomie 4 a twoj przeciwnik na poziomie 1 z cala pewnoscia przy uzyciu jednej sondy otrzymasz calkiem przyzwoita ilosc informacji na jego temat. Jesli natomiast twoj przeciwnik ma wyzszy poziom tech szpieg od ciebie to wysylajac jedna sonde otrzymasz tylko raport informujacy o stanie jego surowcow. W tym przypadku musisz wyslac kilka sond aby otrzymac informacje na temat stanu jego floty i obrony planety
Powyzsza zaleznosc poziom^2=liczba sond jest prawidlowa tylko do momentu gdy poziomy szpiegowania sie wyrównaja. Kazda dodatkowo wyslana sonda zwieksza dodatkowo o 1 liczbe informacji ktore otrzymamy. To tez nie jest do konca prawda, gdyz moze sie zdarzyc ze odchylenie od tej reguly, ktore bedzie wynosic +/- 1 sonda. Powoduja to bledy wynikajace z zaokraglen wynikajacych z zastosowanych wzorow.
Jednakze UWAGA: Sondy moga zostac zestrzelone. Prawdopodobienstwo tego zdarzenia jest zamieszczone w raporcie (Szansa na kontrwywiad). Prawdopodobienstwo na zestrzelenie sond jest uzaleznione od ilosci floty stacjonujacej na orbicie łącznie z sondami szpiegowskimi i satelitami slonecznymi oraz roznicy w poziomach szpiegowania. Obrona na planecie nie wplywa na szanse zestrzelenia. Przy tym samym poziomie szpiegowania 4 jednostki na orbicie zwiekszaja o 1% szanse na zestrzelenie sond. Jesli przeciwnik ma tech szpieg na wyszym poziomie to kazdy kolejny poziom podwaja szanse na zestrzelenie. Jesli twoja tech szpieg jest wyzsza niz przeciwnika to ta wartosc jest zmniejszana kazdorazowo o polowe.
-Ten sam poziom techniki, ok 4 statki daja 1% szans na zestrzelenie
-Przeciwnik ma tech szpieg o jeden poziom nizszą, ok 8 statkow daje 1% szans na zestrzelenie
-Przeciwnik ma tech szpieg o dwa poziomy nizszą, ok 16 statkow daje 1% szans na zestrzelenie
i odwrotnie.
Jednakze, w ten sposob wyliczane jest tylko maksymalne prawdopodobienstwo na zestrzelenie sondy. Nastepnie generator liczb losowych wybiera wartosc z przedzialu od 0 do wart. maksymalnej i ta wylosowana liczba stanowi dopiero właściwą wartość prawdopodobienstwa na zestrzelenie sond. Dzieki temu mamy duzy wspolczynnik przypadkowosci. Przy dwoch skanowaniach szanse na zestrzelenie moga sie roznic.
Jesli mamy watpilowsci, lepiej jest stracic jedna sonde niz cala atakujaca flote. Zalecane jest aby krotko przed atakiem przeprowadzic jeszcze jedno skanowanie, aby sie upewnic czy jakas flota, ktora moglaby zawazyc o wyniku bitwy, nie wrocila na orbite.
Wazne jest, zeby zrozumiec, ze nie mozna zapobiec szpiegowaniu, nawet jesli uda nam sie zestrzelic sondy, przeciwnik otrzyma raport szpiegowski. Jedyne co mozna ograniczyc to ilosc uzyskiwanych informacji poprzez podnoszenie techniki szpiegowskiej.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin